Inloggen cliëntportaal Inloggen Minddistrict
> Praktische informatie > Klachten

Klachten

Als u een klacht hebt, is dat voor ons een belangrijk signaal om erachter te komen waar het om gaat en hoe uw klacht zo goed en snel mogelijk opgelost kan worden. Ook hechten wij er waarde aan dat dergelijke klachten in de toekomst kunnen worden voorkomen. Om die reden werken wij aan een zo laagdrempelige en meest transparant mogelijke manier van klachtbehandeling.

Klacht indienen

Uw klacht kan over van alles gaan: de kwaliteit van de zorg, de bejegening door de hulpverlener of wat dan ook. In de eerste plaats hopen wij dat u uw klacht direct met de hulpverlener, diens leidinggevende of de bestuurder kan bespreken om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Het is ook mogelijk het klachtenformulier in te vullen. Uw klacht wordt dan met spoed intern behandeld volgens onze klachtenregeling. U kunt het formulier ingevuld overhandigen aan uw hulpverlener, e-mailen naar kwaliteit@therapeutisch-centrum.nl met ‘klacht’ in het onderwerp of per post verzenden aan: Therapeutisch Centrum GGZ, t.a.v. afdeling klachtbehandeling, Nagelerweg 5, 8304 AB in Emmeloord.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris volwassenen

Als het gesprek met de hulpverlener, diens verantwoordelijke en/of de Raad van Bestuur naar uw oordeel niet tot resultaat leidt of tot onvoldoende resultaat, dan kunt u uw klacht voorleggen aan Quasir voor bemiddeling door een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Therapeutisch Centrum GGZ zal u voorzien van een exemplaar van de klachtenregeling van Quasir. De klachtenfunctionaris kan voor u bemiddelen tijdens de klachtfase waarvoor hij u het meest mee van dienst hoopt te zijn en met u samen de klacht naar tevredenheid te kunnen afronden. Maar als dat niet voldoet, kan hij u ook informatie verschaffen over hoe en waar u het beste door kunt gaan met uw klacht. De klachtenfunctionaris is te bereiken via e-mail bemiddeling@quasir.nl zoals vermeld op www.quasir.nl. Mocht u er met de klachtenfunctionaris niet uitkomen, dan wordt de klacht teruggelegd bij Therapeutisch Centrum GGZ die dan een schriftelijk en gemotiveerd oordeel geeft over de klacht. Als de klager het niet eens is met dit oordeel kan worden overwogen om de klachtencommissie te betrekken.

Klachtencommissie Volwassenzorg en Kind & Jeugd

Wij zijn aangesloten bij een onafhankelijke klachtencommissie van Quasir en onze klachtenregeling is daarop afgestemd. Deze weg is officiëler en langduriger van aard.

Voor volwassenen geldt dat een klacht niet ontvankelijk wordt verklaard als die niet eerst is voorgelegd aan de Raad van Bestuur van Therapeutisch Centrum GGZ en nog niet is behandeld door de klachtenfunctionaris. Het heeft daarom de voorkeur om eerst bovenstaande stappen te overwegen.

Volgens de Jeugdwet is het voor Kind en Jeugd mogelijk om de klacht direct aan de klachtencommissie van Quasir voor te leggen, zonder dat de klacht eerst is voorgelegd aan Therapeutisch Centrum GGZ.

U kunt uw klacht voor behandeling door de klachtencommissie indienen bij ambtelijksecretaris@quasir.nl, zoals vermeld op www.quasir.nl. Een exemplaar van het document klachtenregeling, klachtenbemiddeling en klachtencommissie, stellen wij u op uw verzoek beschikbaar via kwaliteit@therapeutisch-centrum.nl.

Klachtenfunctionaris op afroep

Telefoon: 06 - 48 44 55 38 (maandag t/m vrijdag 9:00 - 17:00 uur)
E-mail: bemiddeling@quasir.nl

Klachtencommissie Quasir

Telefoon: 06 - 82 36 67 72 (maandag t/m vrijdag 9:00 - 17:00 uur)
E-mail  ambtelijksecretaris@quasir.nl

Jeugdvertrouwenspersonen

Mochten er bij Kind en Jeugd zaken spelen van vertrouwelijke aard die u persoonlijk wilt bespreken, dan kunt u zich wenden tot de jeugdvertrouwenspersoon van AKJ (kind en jeugd). Deze vertrouwenspersoon kan u ook inlichtingen verschaffen over een verdere klachtenprocedure. Meer informatie over vertrouwenspersonen vindt u hier.

Geschillencommissie

Mocht u alsnog menen dat een geschilleninstantie uw klacht in behandeling moet nemen, dan kunt u zich wenden tot De Geschillencommissie Zorg waarbij wij zijn aangesloten. Dit traject is tijdrovend en er zijn kosten aan verbonden. De uitspraak is bindend.

Klik op het logo hieronder voor meer informatie.

 

 

© copyright Therapeutisch Centrum GGZ 2021 | Disclaimer | Privacyreglement